Hari Guru dan Ibu Taska Sofia

Kawan dah lama..tapi tak de gambarnya...Inilah satu2 nye...nyonya bergambar dengan bunga bersama mama dan umi. 

Nak jadi cerita, disebabkan minggu ini sangat sibuk untuk menyiapkan hardbounce thesis, langsung xde idea nak buat apa dgn pertandingan ni. Aku nk join bukan sebab nak menang tp sekadar untuk memeriahkan program taska sofia sebagai tanda sokongan atas aktiviti yg dijalankan oleh pihak taska. Kisahnya pagi jumaat tu aku tersedar dari tidur jam 5 pagi. Pusing2 tak nak tido jugak. last hantar penyertaan adalah pagi jumaat tu tp satu apa pon x buat lagi ni...mcm nk surrender pon ada. Akhirnya, aku turun ke bawah dan mengumpul semua bahan buangan yg aku kumpulkan. pikir punya pikir....ingat nk wat frame. Tetiba majalah syaurah terjatuh dan terbuka halaman " Hadiah untuk Hari Ibu", majalah ni menunjukkan anak2 cara membuat kad ucapan hari ibu dalam bentuk handbeg. Aku pon pikir2, mcm best jugak idea ni....tp dalam majalah tu hanya tunjukkan 2D saje. So, ape lagi....just amik idea tu then aku buat dlm bentuk 3D. buat punya buat sampai leka..dah jam 9 pagi...alamak dah terlambat ni....En hubby pulak kata.."x siap lagi ke?".......dengan pantasnya aku perhabiskan...belasah ajelah janji ada rupa bentuk handbag....dan akhirnya en hubby menghantarnya ke taska. Dan...ianya merupakan penyertaan terakhir sekali yg dihantar. Tup2 masa sesi penyampaian hadiah, cikgu2 kata semua org dapat....sampai no3, nama ku masih tidak disebut...huhuhuu...kak ben kata...Ja, ko konpem menang ni.....dan masin mulut akak aku sorang ni...alhamdulillah inilah hasilnya...hamper ni best sgt sbb semua brg2 dia adalah branded2 bukan cap ayam punya....Bile balik rumah...semuanya tersenyum..mana tak nye bawa balik hamper besar tuh.....tengok jelah ye...semuanya dah selamat dikunyah...tinggal 1 tin biskut tiger je yg belom dibuka...

Jgn jeles: menang JOHAN acara kreativiti menggunakan brg2 recycle.



No comments:

Post a Comment