Let It End.....



Alhamdulillah....akhirnya pengorbanan selama ini terbalas jua....Minggu lepas adalah minggu yang sangat memenatkan  apa tak nye mengejar benda ni nk sampai siap. Tambahan pula, nk kejarkan sub senate...fuhhhh..hanya Allah sahaja yg tahu betapa semua uraf sarafku ini menjerit kesakitan...mata pula meminta belas kasihan...anak2 sibuk minta dilayan...suamiku setia membantu dengan penuh kesabaran...Tapi apakan daya..semua ini untuk keluargaku jua....dalam kesibukan...hari guru buat suamiku juga tetap dirai, hari sukan dan hari guru /ibu taska sofia turut dihadiri...walaupun ada yg berkata kita kena korbankan sesuatu untuk sesuatu....tapi demi keluarga tersayang....aku cuba untuk tidak mengorbankan apa pun untuk dapatkan sesuatu supaya semuanya rasa diri mereka dirai...disayangi dan dihargai...tidak dinafi berkat doa suami serta ibubapaku serta rakan2 juga turut dihargai...alhamdulillah segala urusan dipermudahkan... Bile difikirkan balik sebelum minggu sibuk ini terjadi, aku terpaksa cuti emergency kerana anak2 kesayanganku demam serentak selama seminggu...ditambah kerisauan..sudah seminggu xbaik2...nekad untuk check darah risaukan denggi...dan akhirnya aku pon mc sebab dgn umi2 demam sekali....Dr pon pesan amik darah anak beranak ini...alhamdulillah aku dan syaurah negatif denggi, sofia juga negatif tp platlet sgt rendah kena amik darah sekali lagi di hospital batu pahat sbb sabtu cuti.....dgn penuh kerisauan...mohon minta dijauhi...alhamdulillah platlet meningkat dengan tinggi...genap 8 hari....anak2ku kembali akfif..sudah mulai menyanyi..gembira dihati melihat anak2 ceria kembali..en suami juga turut senyum mensyukuri.....Aku pon terfikir rasa2nya Allah bagi anak2 sakit, aku pun sakit...supaya dapat berehat dengan cukupnya (tidur aje sebab demam) kerana minggu berikutnya aku akan sangat bz....tapi sudah lumrah Allah akan menguji hambanya yg tabah menghadapi...Ya Allah Engkau Maha Mengetahui....Ampuni dosa2 kami...rahmatilah hidup kami...Alhamduillah diatas rezeki yg diberi semoga aku menjadi hamba yang mensyukuri..Amin.

1 comment:

  1. Congrats ja ! You deserve it after all ! Doa untuk akak ye.

    ReplyDelete